Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Ester Bernards - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Ester Bernards - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

27 December 2017 | Nederland, Heerhugowaard

Lieve allemaal,

Ja, nu is het dan toch echt bijna zover! Het aftellen kan echt beginnen! Hoewel alles nog steeds niet bij mij is doorgedrongen en het besef er nog steeds niet is (over 2 weken zit ik in vliegtuig aaaah!), zijn de voorbereidingen al wel in volle gang.
Ik kom zo ongeveer om in de lijstjes, op weekplanners, losse a4’tjes, kladjes van werk, echt niets wat ook maar een beetje op papier lijkt is veilig. Maar goed ook die lijstjes worden steeds een stukje korter, want er kan behoorlijk wat worden afgestreept.

Visum: Check!
Uitschrijven bij de gemeente: Check!
Laatste dingen aangeschaft: Check!
Koffers inpakken: .. uhm…

Dat is nog een dingetje, want wat gaat er mee? 40 kilo verdeeld over twee koffers, voor anderhalf jaar, is echt niet veel. Zeker niet voor iemand zoals ik die van plan is haar volledige kleding- en schoenenkast mee te nemen. Oké, ik ben er inmiddels ook wel achter dat dat niet haalbaar is (toch?). Dus dat wordt schrappen.. Een voordeel is dat de gemiddelde temperatuur in Los Angeles net wat hoger ligt dan die van Nederland (hé wat vervelend). Dit scheelt toch snel weer een halve koffer aan winterkleding.
Ook heb ik vorige week op werk afscheid genomen van een deel van mijn collega's. (klinkt wel een beetje heftig) Een heel raar idee, mensen waarmee je het afgelopen jaar (jaren) bijna dagelijks hebt gewerkt, dat je die voorlopig niet meer ziet en spreekt.

Over werk gesproken nog maar 3 DAGEN werken!! en dan moet ik na bijna 4 jaar toch echt gedag zeggen tegen Pauw Recreatie. Daarna nog een 10 dagen "vakantie" en dan stap ik toch echt het vliegtuig in, op naar Los Angeles!

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 28 December 2017 - 12:35

    Coert:

    Esther, ik wens je heel veel plezier tijdens je eerste (mega) buitenlandse reis. Getuigt van heel veel lef! Maak er wat moois van! Bedenk ook dat het soms moeilijk zal zijn. Maar geef niet op. Het maakt je leven zoveel rijker, al zou het alleen al zijn omdat niet heel veel mensen lef hebben te doen wat jij gaat doen. Groet Coert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 09 Dec. 2017
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 7791

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 10 Juli 2019

Traineeship in Los Angeles

Landen bezocht: