Greetings from San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ester Bernards - WaarBenJij.nu Greetings from San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Ester Bernards - WaarBenJij.nu

Greetings from San Diego

Blijf op de hoogte en volg Ester

05 April 2018 | Verenigde Staten, San Diego

Toen ik het “Facebook official” maakte dat ik naar Los Angeles zou komen, kreeg ik gelijk een uitnodiging van Alyssa om bij haar langs te komen. We waren nu immers maar een paar uur van elkaar verwijderd. Afgelopen weekend was het dan zover, uit werk in mijn auto en op naar San Diego.

Opzich heb ik het redelijk snel gedaan, met files was ik er binnen 3 uur. Eerst even samen gezeten en bijgekletst, we hebben zitten rekenen en het is 2 jaar geleden dat we elkaar voor het laatst hebben gezien. We zouden wat gaan eten, maar alle restaurantjes waar Alyssa mee kwam sloten om 9 uur.. Dus maar wat wijn, brood en brie genuttigd en vervolgens naar een paar barretjes gegaan in San Diego.

Zaterdag waren we vroeg wakker en begonnen we de dag bij de garage van Alyssa’s vriend. Mijn achterklep ging namelijk niet meer dicht en het “check engine” lichtje bleef branden. Mijn achterklap sluit inmiddels weer prima, het lichtje wordt nog aan gewerkt.. ik kan gewoon met de auto rijden en er is niets ernstig met de motor, maar de verkoper moet er nu nog naar kijken.

Maar goed, vanuit de garage naar de kapper, Alyssa’s haar moest even bijgewerkt worden en vervolgens met haar en haar vriend Bryan naar Seaworld.
Even een kleine uitleg, als klein meisje was het mijn droom ooit dolfijnentrainster te worden. Dat is hem nooit geworden, maar hier had ik toch wel heel veel zin in.
Er was een “foodtruck festival” gaande binnen Seaworld dus dat was helemaal ideaal!
We hebben een hele gezellige middag gehad, ik heb voor het eerst een orca van dichtbij gezien, lekker gegeten en ik heb een dolfijn mogen aaien!!
Vervolgens zijn we naar Bryan zijn huis gereden zodat hij zijn hond eten kon geven. Vond ik niet erg, want toen kon ik mooi weer even met een hond spelen en knuffelen.. Ja ik mis Milou wel eens een beetje zeg maar.
Omdat San Diego vlak bij Mexico ligt, kan je overall heerlijk Mexicaans eten en daarom zijn we zaterdagavond bij een van die tentjes gaan eten.Vervolgens nog een paar cocktails in de stad gedaan en lekker bijgekletst.

Zondag zijn we de dag begonnen in Bilboa Park, met een mooie botanische tuin en nog mooiere gebouwen. Toen wij aankwamen, liep er voor ons een stelletje die allebei een Pokemon outfit aanhadden en fanatiek Pokemon Go aan het spelen waren. We maakten er een opmerking over van nou gezellig en liepen door. Hoe verder wij in het park kwamen, hoe meer mensen wij tegen kwamen die iets te fanatiek op hun schermpjes aan het staren waren. Wat bleek, er was die dag een Pokemon Go evenement in het park en 90% van de mensen die aanwezig waren, waren dat spel aan het spelen. Even voor de beeldvorming: een gezin met twee jongen kinderen, ouders allebei met twee telefoon in hun hand die aangesloten waren op een accu in de rugzak. Kinderen zaten in de buggy met een Ipad op schoot en zo liepen ze door het park.

Toen we alles in het park gezien hadden en de Pokemon Go’ers zat waren zijn we naar Old Town gegaan. Dit wordt ook wel “The Birthplace of California” genoemd. Het is een mix tussen een Wild West dorpje en een Mexicaans dorpje. Hier hebben wij wederom Mexicaans gegeten en rondgelopen om het dorpje zelf te bekijken.

Vervolgens zijn wij naar de haven gereden waar je uitzicht hebt over heel San Diego, heel mooi!! We zaten daar bij een restaurant die de sterkste Mai Tai’s ter wereld heeft, er zit geen sap in het is pure alcohol wat je drinkt. Je mag er ook maar 2 per persoon bestellen, daarna ben je straalbezopen. (Ik heb een slokje genomen om te proeven, want moest daarna nog rijden).

Het was een heel gezellig weekend, ik heb al wat van San Diego gezien.. maar er is zoveel te zien dat de plannen voor volgende weekenden al in de maak zijn. Ik heb er zin in!

  • 05 April 2018 - 22:14

    Ank En Fred Voogt:

    Hallo Ester,
    Van Fred Jr. had ik al het een en ander gehoord. Maar nu wij weer thuis zijn heb ik ook je verslagen gelezen.
    Geweldig te lezen wat je allemaal doet. Ik vind je heel stoer en dapper. Veel succes.
    Groetjes Ank en Fred Sr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 09 Dec. 2017
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 7791

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 10 Juli 2019

Traineeship in Los Angeles

Landen bezocht: