Het (langverwachte) vervolg op de blog van mei - Reisverslag uit Culver City, Verenigde Staten van Ester Bernards - WaarBenJij.nu Het (langverwachte) vervolg op de blog van mei - Reisverslag uit Culver City, Verenigde Staten van Ester Bernards - WaarBenJij.nu

Het (langverwachte) vervolg op de blog van mei

Blijf op de hoogte en volg Ester

28 Januari 2019 | Verenigde Staten, Culver City

Even een kleine opfrisser: Ik had de hele dag staan stuiteren en mocht eindelijk mijn vriendinnen van de luchthaven gaan halen, wat was ik blij om ze weer in het echt te zien.

Nadat we met de shuttle weer naar de auto zijn gebracht en de koffers hadden ingeladen. Vraag me niet hoe, maar er passen 2 koffers, 3 tassen en 3 mensen in mijn autootje. Bij de buren (iets met een gele M) eten gehaald en nog even contact gehad met Nederland en toen snel naar bed, want na een hele dag stuiteren was ook ik moe.

Ik moet nu heel eerlijk bekennen dat ik mijn telefoon en de camera erbij heb gepakt, om weer even terug te kijken wat we allemaal gedaan hebben. Zaterdag zijn we naar de Ihop gereden om daar te ontbijten. Daar aangekomen bleek dat de Ihop, ik herhaal de Ihop, aan valet parking doet. Dat was zo’n shock dat die jongens even hebben moeten wachten voordat we alles (onszelf inclusief) bij elkaar geraapt hadden. Na dit stevige ontbijt, we hebben de helft meegenomen in een doggy bag, richting het eerste winkelcentrum. Het zou ‘s middags beter weer worden dus dan zouden we naar Santa Monica en Venice Beach gaan.

Toen het uiteindelijk iets beter weer werd zijn we naar Santa Monica gereden en vanuit daar naar Venice Beach gelopen. Na dat stuk en met de jetlag (de meiden dan) hadden we geen kracht meer om terug te lopen, dus zijn we hoe lekker Nederlands, terug gefietst!

Die zondag, moederdag, kregen de meiden ontbijt op bed met de opgewarmde pannenkoeken van de dag ervoor. Vervolgens zijn we naar Hollywood en de Hollywood Boulevard gegaan. Heel leuk om te zien hoe mensen die ervoor het eerst komen er tegenaan kijken of eigenlijk vooral naar beneden, naar de sterren, kijken. Sowieso was ik heel blij dat ik eindelijk dit soort ervaringen kon delen! We zouden die avond naar een show in Downtown LA gaan en besloten nog even snel wat kleins te eten. De meiden aan een cocktail en omdat ik nog moest rijden had ik een virgin cocktail besteld. Bestaande uit redbull en HEEEEEEL VEEEEEL suiker.. Ik zou de komende paar uur nog wel wakker blijven. Ook hier was de bediening heel sociaal en vond onze ober het nodig om bij iedere zin zijn naam te noemen. Thanks Johnny! Die gaan we nog heel lang horen

Voor het volgende stukje is het misschien wel even handig, dat jullie wat achtergrond informatie hebben. Ik volg al jaren Dancing with the Stars in Amerika en heb echt bewondering voor een aantal van de dansers. Vorig jaar, toen ik stiekem al een beetje bezig was met Amerika, maakte zij bekend dat ze een theatertour door Amerika zouden doen, die ik helaas moest missen. Dus toen zij bekend maakten dat er een tweede tour zou komen, terwijl ik in Amerika zou zijn, was ik als een kind zo blij. Helemaal toen duidelijk werd dat Dian en Fabiënne mee zouden gaan. Dus die avond heb ik enorm genoten van de Maks, Val & Peta, Confidential Tour.

Maandag zijn we naar Beverly Hills, West Hollywood, Rodeo Drive en de Beverly Hills Grove geweest. ’s Middags hebben we bij The Abbey (de meest bekende Gaybar in LA) gegeten, lekker in het zonnetje.
Nouja als er geen bus vol toeristen langs reed en er druk foto’s werden gemaakt. Ik denk dat wij op menig vakantiekiekje te zien zullen zijn. ’s Avonds bij The Cheesecake Factory gegeten, tijdens het wachten op een tafeltje hadden we besloten dat we de daadwerkelijke cheesecake over zouden slaan. Zaten we net aan een tafel, komt er een ober of we misschien naar een andere tafel zouden willen want er was een grote groep binnen gekomen, ter compensatie zouden wij gratis een stuk cheesecake uit mogen zoeken. Gratis en Nederlanders, ja hoor met drie stukken cheesecake in doggy bags liepen wij de zaak weer uit.

Dinsdags zijn we vroeg opgestaan, om 8 uur zaten we in de auto, richting LAS VEGAS!!! Onderweg zijn we gestopt bij een echte 50’s Diner en het was precies wat je ervan verwacht. Ik had donderdagavond, de avond voordat de meiden kwamen de laatste voorbereidingen getroffen voor een verrassing. Ik had drie kaartjes met de hints in het handschoenenvakje van de auto gelegd, in de hoop dat niemand tot die tijd dat vakje zou gebruiken om iets op te bergen en de verrassing al zou zijn. Dit waren de teksten op de kaartjes:
1. LIVE in the moment: Als het goed is zijn we nu onderweg naar Las Vegas
2. MAGIC is all we need: en ga je ooit een keer trouwen, ik schat de kans nu klein in dat ik dan nog in Amerika ben..
3. MIKE it happen: dus gaan we nu alvast je bachelorette vieren met…

Ja! Ik had kaarten voor Magic Mike Live geregeld en wij zouden de volgende avond alvast de vrijgezellenfeesten gaan vieren.
Maar zover was het nog niet, eerst inchecken in het hotel Excalibur en lekker aan het zwembad met een welverdiende cocktail! ’
s Avonds zijn we op de strip wat gaan eten en hebben we een rondje over de Strip gelopen. Wat komt er dan ontzettend veel op je af!! Overal lichten, geluiden, mensen, maar wel heel gaaf om mee te maken. Nog even een naar DE fonteinshow voor het Bellagio hotel gekeken en toen weer richting het hotel. De volgende ochtend weer even de strip op en het verbaasde ons, hoe anders het dan is, zonder alle lichten en met een stuk minder mensen. Maar wel ontzettend warm, dus snel naar het hotel en aan het zwembad.

En toen was het eindelijk zo ver.. wij gingen naar Magic Mike Live! Na een heerlijke cocktail te hebben gekregen van een iets te flirterige barman (hoort allemaal bij de experience), konden wij plaats nemen op het balkon. Ik had heel naïef van te voren tegen de meiden gezegd dat ze hun 1 dollar briefjes wel moesten bewaren, want dat is wat ik had bedacht bij strippers. Zodra we gingen zitten vonden we roze geldbriefjes die we tijdens de acts richting de mannen konden gooien. Haha oeps! Wat begon als een goede show werd een avond om nooit meer te vergeten toen de strippers het publiek in gingen en het balkon op kwamen. Ik denk dat de stripper die Dian een lapdance kwam geven achteraf bij Beter Horen langs kon gaan. Aan de ene kant schreeuwde Dian in zijn oor en aan de andere kant schreeuwde ik het uit van het lachen. Het was een top avond!

Na de show zijn we gaan bijkomen op de Fremont Street Experience. Nouja dat is ook een hele ervaring op zich. De straat is overdekt en in de overkapping zitten ook weer allemaal lichten en worden er clips afgespeeld. Op drie verschillende plekken podia en dan ook nog door de hele straat straatartiesten.

De volgende dag zijn we rustig gaan ontbijten bij Cinnabon (zo lekker), daarna uitgecheckt en nog lekker even bij het zwembad gaan liggen om eind van de middag weer terug naar Los Angeles te rijden.

Die vrijdag hebben we rustig aan gedaan en zijn we nog even gaan winkelen in een ander winkelcentrum in de buurt en ’s avonds op de Santa Monica Pier nog wat gaan eten. Waar ik verrast werd met een toetje, kaarsje en een verjaardagsliedje.

Zaterdagochtend hebben we de hike naar het Hollywood Sign gedaan en daar net als alle andere toeristen allemaal foto’s en filmpjes gemaakt. Eind van de middag zijn we naar Downtown Culver City gegaan en hebben we daar bij de italiaan een hapje gegeten.

Zondag was onze laatste dag samen en werden wij verrast door mijn huisgenootje die wentelteefjes had gemaakt. Daarna zijn we op Hollywood Boulevard nog even wat laatste souvenirs voor thuis gaan halen. Grappig dat als je ergens meerdere keren heen gaat, je elke keer totaal andere dingen ziet. Helaas was het toen tijd om thuis de koffers op te halen en naar de luchthaven te gaan om daar afscheid te nemen.

  • 28 Januari 2019 - 05:46

    Tonja:

    Hoi Ester,

    Leuk om weer wat te lezen van jouw grand adventure. Hoop dat je het op je werk ondertussen ook naar je zin hebt. In ieder geval hebben jullie als vriendinnen een leuke tijd gehad/
    Hier gaat alles gewoon zijn gangetje. Pas goed op jezelf en een dikke knuffel.

  • 29 Januari 2019 - 09:24

    Marinka:

    Leuk om weer iets van je te vernemen.
    Ik heb weer met veel. plezier je blog gelezen.
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 09 Dec. 2017
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7784

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 10 Juli 2019

Traineeship in Los Angeles

Landen bezocht: