Blogje XXL, lekker Amerikaans.. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ester Bernards - WaarBenJij.nu Blogje XXL, lekker Amerikaans.. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ester Bernards - WaarBenJij.nu

Blogje XXL, lekker Amerikaans..

Blijf op de hoogte en volg Ester

03 Februari 2018 | Verenigde Staten, Los Angeles

Oke, hier had ik mij dus echt in vergist. Ik dacht een blog schrijven doe je wel even.. maar je maakt zoveel mee in een week. Als je dat dan niet gelijk opschrijft, heb je al een best wel grote achterstand. Maar die gaan we nu even inhalen, vandaar de XXL

Goed laat ik bij het begin beginnen. Wat doe ik hier nou precies?
Ik volg een traineeship bij Eurobound, zij stellen reizen voor Amerikanen naar Europa samen. Ze hebben geen direct contact met de klanten (in de meeste gevallen niet) dit gaat via de “Travel Agents”. Het is aan het salesteam om de wensen van de klant om te zetten in een reis. Mijn traineeship is opgedeeld in vier periodes, in de eerste periode maak ik onderdeel uit van het support team. Zodra er een reis is samengesteld en de vluchten en de hotels zijn geboekt, krijg ik een map met daarin alle informatie over de reis. Het is de bedoeling dat ik de rest van de reis (denk hierbij aan verschillende tours, transfers, treinen, etc.) regel, ook houd ik hierna contact met de Travel Agent.
De reis wordt van A-Z in een computerprogramma gezet, zodat de reizigers op vakantie alleen een app te hoeven openen en zo een overzicht hebben van hun hele reis.
Kortom, ik zie de hele dag de mooiste steden van Europa, ontdek de leukste tours die er in de landen te doen zijn en ontwikkel een onwijs sterke drang om meer te gaan reizen! (Maar goed, eerst deze anderhalf jaar)
Het is een typisch Amerikaans kantoor, waarbij iedereen dus in z’n eigen hokje zit (ik zal een foto van mijn hokje toevoegen). Dit maakt het wel lastiger om even een praatje te maken met je collega of even snel wat te laten zien, maar is stiekem toch wel beter voor de concentratie..

Ik mag de eerste twee maanden bij mijn baas in huis wonen. Wat ontzettend fijn is, want dan kan ik rustig opzoek naar mijn eigen plekje!
Mijn baas en haar man, wonen samen met hun kat Penelope in de stad Hermosa Beach (zeg maar het Egmond van Los Angeles). Ze hebben een mooi en groot huis en ik heb hierin mijn eigen kamer en badkamer. Het zijn hele aardige, gastvrije en gezellige mensen. Penelope is heel schuw en moest de eerste paar dagen niets van mij weten. Nu mag ze mij wel, maar alles moet wel zoals madame het wil. Miauwen kan bij haar betekenen dat ze wil eten, geaaid wil worden of geborsteld op die ene hoek van de bank (en denk niet dat je aan de andere kant kan gaan zitten).

Maar goed Hermosa Beach ligt ongeveer 16 miles (+/- 25 km) van het werk af en dat betekent met de auto naar het werk. Ik mag ook een van de auto’s lenen, een 20 jaar oude Toyota (en hij rijdt lekker!), maar zeiden ze ga eerst maar eens een stukje met ons rijden, dan kun je wennen. En dat was maar goed ook want het autorijden gaat hier toch even iets anders:
- Kennelijk moet in bepaalde delen van de wereld het knipperlicht nog worden uitgevonden. 9 van de 10 mensen hier gooien hun auto ineens naar rechts als zij daar zin in hebben. Daar komt nog eens bij dat je hier links en rechts mag inhalen. Dus dat is opletten!
- Dan moet ik wel zeggen dat op sommige punten de Amerikanen ook weer heel beleefd zijn. Bij een kruispunt, zonder stoplichten, is het wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Hier houdt iedereen zich dan wel weer netjes aan.
- THANK GOD voor de automaten!! Ik had hier nooit in een schakel gaan rijden. De mensen die mij kennen weten dat de hellingproef, nou niet echt mijn sterkste kant is.. Dat had ik hier echt niet getrokken. Even voor het idee, over die 25 kilometer doe je ongeveer drie kwartier als het meevalt. Drie kwartier gevuld met filerijden, stoplichten, kruisingen, heuvels en andere opstakels. Ik heb van de week mijn telefoon in de carkit gezet en een timelapse gemaakt van de weg terug. Halverwege besloot de carkit alleen los te laten, dus het is in twee delen gefilmd.

Naast een huis zal ik over een maandje ook mijn eerste eigen auto (!) moeten gaan kopen. Wat helaas ook betekent dat ik opnieuw mijn theorie- en rijexamen moet halen. Dus dat wordt theorie stampen de komende weken en dan rijexamen gaan doen! Ik hoef mij voorlopig niet te vervelen.

Nou heb ik daar sowieso nog geen last van: waar Amerikanen doordeweeks voor alles de auto pakken, gaan ze in het weekend vaak lopen. Dus dat ging ik het eerste weekend ook maar doen, het dichtstbijzijnde winkelcentrum bleek alleen op een uur lopen te zitten.
Ook de winkels hier zijn een verhaal apart. Nu zit er hier op 300 meter afstand een Trader Joe’s, de meest Europese supermarkt die ze hier hebben.
Ik ben vorige week voor het eerst naar de Bed, Bath en Beyonds en de Casco geweest en ik heb mijn ogen uitgekeken (heb er helaas geen foto’s van gemaakt, maar ga er vast nog een keer heen).
De Bed, Bath en Beyonds is een soort van Blokker in het kwadrant en de Casco een Sligro, die ook alles voor je inrichting verkoopt (lees Ikea-paden vol met TV’s, bedden, koeken en flessen wijn).

En… gisteren heb ik eindelijk mijn Social Security Card binnen gekregen! Nu kan ik eindelijk van alles gaan regelen: een bankrekening openen, een rijbewijs/i.d. halen en misschien nog wel belangrijker: ik kan mijn salaris krijgen!!

Ik zal nog veel meer vergeten te vertellen zijn, maar ik ga mijn best doen om vaker dingen op te schrijven. Voor nu ga ik een Regelweekend in en het weekend van de SUPER BOWl. Ben heel benieuwd hoe dat hier gaat.. Ik hou jullie op de hoogte! (maar nu echt)

  • 03 Februari 2018 - 07:46

    Peter:

    We krijgen heel veel vragen over hoe het met je gaat. Prachtige foto's hoor. Blog maar lekker verder.

  • 03 Februari 2018 - 10:12

    Marinka:

    Wat fijn om weer even iets te horen,en zo te lezen houden ze jouw lekker bezig daar.
    All round girl Ester.
    Liefs van Rob en Marinka

  • 03 Februari 2018 - 15:36

    Oma Van Der Perk:

    Fijn dat je het naar je zin hebt,nog een goede tijd daar. Hier is niets verandert. Groetjes oma

  • 05 Februari 2018 - 09:19

    Tonja Pos:

    Lieve Ester,

    Heb heerlijk je verslag gelezen. Kan mij voorstellen dat alles moet wennen. Rijden in een automaat is heerlijk. Het is even wennen en daarna wil je eigenlijk niets anders meer. Ziet er ook best wel stoer uit die auto. Hoop dat je het naar je zin hebt. Het werk klinkt ook leuk. Kan je gelijk ideetjes opdoen voor als je weer terug bent (als je weer terug komt) Nog dank voor het leuke Pauw afbeelding. Hartelijke groeten en dikke knuffel van Tonja

  • 07 Februari 2018 - 14:26

    Tineke:

    Hoi Ester,

    Geweldig om te lezen, ik kan de beelden erbij meteen weer 'oproepen'. Voor ons destijds, de camper ophalen en meteen van onder naar boven met automaat 6-baans door Los Angeles heen......Keep your lane......help....

    Blijf genieten en blijf schrijven, dan genieten wij mee.

    Dikke knuff...
    Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 09 Dec. 2017
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 7770

Voorgaande reizen:

10 Januari 2018 - 10 Juli 2019

Traineeship in Los Angeles

Landen bezocht: